het andere India - Reisverslag uit Udaipur, India van carla en marcel mofers en snijder - WaarBenJij.nu het andere India - Reisverslag uit Udaipur, India van carla en marcel mofers en snijder - WaarBenJij.nu

het andere India

Blijf op de hoogte en volg carla en marcel

18 Oktober 2015 | India, Udaipur

na een week of twee met 25 mensen gezommen te hebben zie ik nu de andere kant van India. Er wordt gezwommen door mensen uit drie kastes wat al een unicum is. Door met elkaar in het water te zijn komen de mensen nu zelfs thuis bij elkaar, drie weken geleden ondenkbaar. Maar dat drie moeders( ook uit verschillende kastes) mogen zwemmen en ik ze net als thuis fysiek mag helpen heeft hier een kleine cultuurshock veroorzaakt. Achteraf hoor en begrijp je dat pas, dit geeft iedereen zo,n bijzonder gevoel, te gek wat wij hier kleinschalig mogen en kunnen bereiken. Een voorbeeld twee mannen zijn heel goede vrienden al 30 jaar maar zijn nooit bij elkaar thuis geweest, nu komen de families bij ekaar over de vloer. Wij worden door alle families als nanna ( opa ) geaccepteerd. Dit geeft buiten de projecten die wij doen zo een voldaan gevoel dat wij er kippenvel van krijgen.
nu komen de meiden dus effe een dag rust? en dan weer doo. rMorgen een verjaardags party voor Elma en Carla, verslag en foto's volgen. . Beste volgers wij hebben nu een compleet andere kijk op India, wij hopen jullie ook een beetje.
namastay ( zoek maar op )

• 18 Oktober 2015 - 19:10

Dees:

Zo fijn om via jullie verhalen, jullie avonturen een beetje mee te beleven.
    Namasté

• 18 Oktober 2015 - 20:47

Marie Jose:

Wat een contrast! Net een BBC documentare gezien van Michael Palin. Een indiaanse tempel vlak bij de Pakistaanse grens. Een tempel bekleed met 5000 kg puur goud. En dan moet een overgroot deel van de bevolking leven onder de armoede grens. De Boeddha was een groot tegenstander van het kastesysteem. Net als jullie, dus we hebben er twee Boeddha s bij. Fijn dat jullie het patroon weten te doorbreken, doet me goed. Geniet ervan, en Elma en Carla van harte proficiat.

• 18 Oktober 2015 - 20:50

Jos En Els:

Hallo Kanjers

Jullie zijn geweldig goed bezig daar Jullie maken er echt een groot verschil! De dames zijn nu echt onderweg. Wij hopen dat ze een voorspoedige reis hebben en dat alles goed aankomt bij jullie! De kaas, drop en chocolade! Maar dat verdienen jullie! Jullie moeten al zo veel missen daar is het echt verwegistan! vooral het kastensysteem, daar droom ik nog wel eens van, want ik begrijp het nog steeds niet!
    Heel veel groetjes van ons en we zijn ook een beetje mee! Veel liefs!
    Namasté

• 18 Oktober 2015 - 21:36

Yvonne:

Hallo,

Zwemmen is een leuke bezigheid voor iedereen.
    VHet is voor de mensen bijzonder dat ze via deze ontmoeting elkaar gevonden hebben.

• 18 Oktober 2015 - 21:45

Yvonne:

Vervolg !

Oeps, mijn berichtje was opeens weg !
    Je ziet maar waar het zwemmen goed voor is.

Ja, de dames komen eraan.
    Misschien zijn ze nu al geland !
    Morgen, relaxen en feest vieren !!
    Een hele mooie dag gewenst voor Carla en Elma !

Groetjes

Yvonne

• 19 Oktober 2015 - 07:28

Jolanda Huiveneers:

wat zijn jullie geweldige kanjers groetjes jolanda xxx

• 19 Oktober 2015 - 13:33

Frans Mofers:

Een dag te laat maar toch: van harte gefeliciteerd Carla met je verjaardag.
    Een bijzondere omgeving om je verjaardag te vieren.

Wanneer ik het zo lees wordt er heel hard gewerkt. Wat is het gemiddelde, een schooltje renoveren in 2 of 3 dagen? Kom daar maar eens voor in Nederland, de planningsfase slaan jullie volgens mij gewoon over, jullie gaan meteen aan de slag.

Ben erg benieuwd hoe het verzorgen van de zwemlessen verder gaat lopen met de versterking die niet uit Nederland ingevlogen is.

Heel veel succes en veel inspirerende ontmoetingen de resterende tijd.

• 19 Oktober 2015 - 13:42

Maria:

Vol belangstelling jullie verhalen.Zeer waardevol om de mensen samen te brengen.Jullie aanwezigheid zal altijd in hun herinnering blijven.Nog heel veel fijne dagen samen.
    Maria.

• 19 Oktober 2015 - 14:22

Jet:

Hoi Jacques, ik vind het super wat jullie allemaal doen en al bereikt hebben. Geniet ervan. Hopelijk is Marlies goed aangekomen en hebben jullie samen een hele fijne tijd. Geweldig wat een onderneming!
    Groetjes en alle goed, Jet (en Jo)

• 19 Oktober 2015 - 16:24

Karin En Bèr:

Hallo allemaal,

hopelijk zijn de dames goed aangekomen.
    Je weet maar nooit na het lezen van al deze verhalen of ze niet voor een ander land gekozen hebben.
    Gewoon een ander vliegtuig.
    Maar zonder gekheid, wij bewonderen jullie doorzettingsvermogen want het zal niet alle dagen even makkelijk zijn.
    Fijn dat jullie daar ook gewaardeerd worden.
    Dat jullie het voor elkaar hebben gekregen om mensen uit verschillende kasten bij elkaar te brengen.
    Geniet nog van de tijd dat jullie in India zijn en het wordt een belevenis voor altijd.

Groetjes,

Karin en Bèr.

• 19 Oktober 2015 - 23:35

Ria:

Hallo India-werkers,
    De resultaten, beschreven in dit bovenstaand stuk bewijst dat jullie daar een baanbrekende prestatie mee geleverd hebben!!! Groot compliment!!!!
    Las vanavond laat jullie tot nu toe laatste verslag nog even op de valreep!!
    Laat het er nu even zo bij,
    Groetjes,
    Ria

• 20 Oktober 2015 - 13:57

D,s,m,en L:

Lieve opa en oma,
    We zijn zo ontzettend trots op jullie! We hopen dat er ook vanuit Nederland voldoende steun kan blijven geboden om de schooltjes/weeshuizen goed te laten draaien. Het is aanpassen aan een andere cultuur en wat wij thuis 'gewoon' zijn, dat hoeft daar natuurlijk helemaal niet. Ben blij dat jullie voor zulke goede dingen kunnen zorgen en hopelijk pakt de plaatselijke bevolking het ook zelf op, ondanks het kastensysteem. Elkaar helpen is zo belangrijk. Fijn om te horen dat er op kleinschalig niveau al bruggen zijn gebouwd die voorheen ondenkbaar zijn. Misschien zorgt die bureaucratie wel voor een goede verdeling van de spullen als jullie weg zijn. ;) Geniet ook van jullie vakantie en kom veilig en gezond weer terug.
    Dikke kus van de muppies en van ons!

• 06 November 2015 - 02:10

Elma:

zeer zeker een unicum. ikzelf sta er nog altijd versteld van. ook van het feit dat er zich nog meer vrouwen aanmelden. dit zwemmen doet meer dan al de wetten die men bedenkt om het kastesysteem te verwerpen.en ja, ze zien je echt als dada. liefs je zus