dinsdag 6 oktober - Reisverslag uit Sittard, Nederland van carla en marcel mofers en snijder - WaarBenJij.nu dinsdag 6 oktober - Reisverslag uit Sittard, Nederland van carla en marcel mofers en snijder - WaarBenJij.nu

dinsdag 6 oktober

Door: marcel

Blijf op de hoogte en volg carla en marcel

06 Oktober 2015 | Nederland, Sittard

vandaag samen met Elma. Jacques en Mukkesh naar 2 scholen geweest, de school waar Jac gisteren was en een meisjes pension. De meisjes hebben een wedstrijd mooi schrijven gedaan, wij waren de beoordelingscommissie voor de prijzen ( pennen, enveloppen ) Het bleek een soort sportopleiding te zijn, dus Jac en ik gaan daar volgende week tafeltennis lessen geven.Gaan ook proberen de meisjes op zwemles te krijgen, loopt langs allerlei officiele wegen.
In namiddag zoals elke dag inladen en naar zwembad. Langzaam beginnen er mooie resultaten te komen, veel kinderen hebben talent. B.V. 2 meisjes zwemmen na 2 dagen met het hoofd onderwater schoolslag, insiders weten dat dit super snel is. Ik werk nu met zwemplankjes gemaakt door Jac en door de kleermaker bekleed. Het functioneert.
Ben helemaal happy. Morgen bezoek Bari school, probeer ze op zwemles te krijgen samen met Tarun ( de regelatuur )
Ga ook op zoek naar dieperzwembad, 14 l.l. zijn er aan toe

Achcha Din ( goede dag ) Marcel

• 07 Oktober 2015 - 00:48

Ria Frencken:

Hallo Marcel en Jacques,
    Heb nu al jullie verslagen achter elkaar doorgelezen! Jullie hebben al heel wat werk verzet en bereikt op zo'n korte tijd. De kinderen hier in Nederland zouden zich de ogen uitkijken als ze in Indiase klaslokalen zouden kunnen kijken en wat zuiniger met hun spullen omspringen en niet zeggen : dan koop ik toch een nieuwe pen, potlood, etui of...of....! en vooral ook ontdekken dat het te waarderen is wat ze hebben! Hoewel..... als je ze het hun vertelt of laat zien, maakt het heel veel indruk op ze.

In China nu kwam ik ook genoeg beelden tegen van woon- en werkomstandigheden, die voor ons in onze welvaartsmaatschappij niet voor te stellen zijn en dan die tegenstellingen........Je werd ook stil als je zag hoe sommige gehandicapten of invaliden eraan toe waren en hun kost moesten verdienen en dan te realiseren wat je allemaal niet zag.......! Dat zal in India zeker ook het geval zijn.
    De tijd die jullie daar doorbrengen, zal voor jullie een hele ervaring zijn, ingrijpend en ook boeiend!
    Ik wens jullie veel sterkte en zeker ook heel veel voldoening toe. Maar aan dat laatste twijfel ik zeker niet aan!!
    Heel veel groeten en tot weer!!
    Ria

• 07 Oktober 2015 - 07:28

Marijke Keulers:

Marcel, Jacques,

ik vind dat jullie al onvoorstelbaar veel werk hebben verricht. Veel succes verder.

• 07 Oktober 2015 - 09:41

Jos En Els:

Hallo Marcel en Jacques,
    Goed bezig mannen! In heel korte tijd al heel wat gedaan en dat is zo wie zo heel bijzonder omdat daar alles langzaam gaat. Dank jullie wel voor de verslagen, want zo reizen we toch een beetje met jullie mee!
    Namasté

• 07 Oktober 2015 - 14:09

Yvonne:

Hallo,

Zeg, jullie zijn van alle markten thuis !

Zwemles geven en ook tafeltennis.
    De kinderen zullen blij zijn als ze jullie zien aankomen.

Het is leuk om iedere dag een verslag van jullie te lezen.
    Probeer iedere keer erop te reageren.
    Vandaag ben ik een dag te laat !

Groetjes aan Elma, helemaal vergeten !

YVONNE

• 07 Oktober 2015 - 21:07

Rachella:

Goedenavond Marcel,

Fijn dat het allemaal zo goed loopt! Jeetje, je boekt wel echt al snel goede resultaten. Carla zei nog tegen mij dat ik op het certificaat bellen blazen, drijven etc. Moest zetten, maar jij hebt ze gewoon al aan het zwemmen haha!

En ik zie dat je de taal ook al een beetje spreekt ;-)

Heel veel succes verder!