29 september - Reisverslag uit Sittard, Nederland van carla en marcel mofers en snijder - WaarBenJij.nu 29 september - Reisverslag uit Sittard, Nederland van carla en marcel mofers en snijder - WaarBenJij.nu

29 september

Door: J&M

Blijf op de hoogte en volg carla en marcel

30 September 2015 | Nederland, Sittard

We zijn goed gearriveerd en zijn meteen na 24 u reizen naar de eerste 2 scholen geweest. Het is druk de hele dag. We vallen van het ene in het andere 's morgens een mager ontbijt 1 kop koffie of thee en om 8 uur gaan we met de vaste taxi naar scholen. Mijn taak is naast het lesgeven ook verbeteringen in de klas aanbrengen. Bv een prikbord of strips.
Dat is een moeizaam verhaal. Schooltjes die ons aan een gevangenis doen denken, daar zitten soms wel 50 kinderen op de grond. De twee leraren moeten zich over de 6 klassen verdelen. Als de leraar weg is blijven de kinderen netjes op de grond zitten wachten tot de leraar er weer is. Ik herken nog geen structuur op de scholen maar dat komt misschien nog wel.
Gisteren ben ik naar een winkel geweest en heb daar 4 uur gezeten (want je krijgt eerst een stoel aangewezen) voor wat handgereedschap wat bij ons misschien een halfuur had geduurd.
Vandaag ga ik hout halen! Ze werken hier met inches en niemand kan dat om rekenen. Ik moet het dus zelf in de zagerij gaan meten en zagen. zal wel weer een uur of 3 duren; daarna het hout wegbrengen en misschien mijn eerste klus klaren, maar het is nog geen avond.
Als ik 's avonds thuis kom moet ik meteen weer ergens thuis gaan eten. maar ook dat duurt en duurt; 's avonds om 11 u in "hotel" vlug douchen , administratie en slapen.
Ik moet nu weer weg naar de winkel. Het circus begint weer.
Vriendelijke mensen veel verkeer en heerlijke temperatuur.

Internetten gaat hier niet zo gemakkelijk als thuis.

  • 30 September 2015 - 23:03

    Yvonne:

    Hallo Jacques en Marcel,

    Leuk die foto's die jullie geplaatst hebben.
    Heel wat kinderen zitten er in één klas, wat anders als bij ons in Nederland.

    Hoe warm is het bij jullie ?
    Zo te lezen hebben jullie het erg druk.
    Zorg goed voor jullie zelf, eet goed, want met een lege maag kunnen jullie niet werken.

    Groetjes
    Yvonne




  • 02 Oktober 2015 - 13:05

    Els:

    Geweldig mooie foto's erbij! Zo zijn de scholen ook in Nepal. We zie ik een luxe WC die hadden ze daar niet. Ze hebben daar alleen een gat in de grond.
    En alles gaat langzaam want het is er gewoon een langzaam klimaat!
    Pas goed op jullie zelf en veel succes met het aanleren van zwemmen en timmeren!
    Jos vertrekt morgen vanuit Santiago. Zijn Camino zit erop. De tijd gaat snel, de 6 weken zijn al om! Jullie hebben er ook al een week opzitten!
    Mannen Ga ervoor!
    veel liefs van Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carla en marcel

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 27492

Voorgaande reizen:

27 September 2015 - 08 November 2015

onze reis naar India

26 Oktober 2015 - 26 Oktober 2015

zaterdag 24 oktober

Landen bezocht: