zaterdag 10 oktober - Reisverslag uit Sittard, Nederland van carla en marcel mofers en snijder - WaarBenJij.nu zaterdag 10 oktober - Reisverslag uit Sittard, Nederland van carla en marcel mofers en snijder - WaarBenJij.nu

zaterdag 10 oktober

Door: Jacques

Blijf op de hoogte en volg carla en marcel

11 Oktober 2015 | Nederland, Sittard

Vanmorgen om 6 uur op, ontbijten en met de jeep de bergen in samen met de dokter en 2 maatschappelijk werkers.
Het was weer een hele ervaring. Via een tol weg en onbegaanbare paden naar scholen in het buiten gebied. We moesten flink wandelen in de heuvels om het gebied te bereiken. Een klas op school werd de behandelkamer van de dokter.
Alle (55 )kinderen zaten gewoon in de klas te werken. De patiënten stonden rond de dokter, mannen en vrouwen, alle medicijnen enz. stonden op de tafel van de leraar. De dokter vroeg mij om een voor selectie te maken dmv een ogentest voor kinderen in dat zelfde gekkenhuis. Marcel en ik hebben dat op een gestructureerde europese manier opgelost. Er was geen electriciteit dus namen ze een autolamp en knutselden die daar waar ze licht wilden hebben, op de Indienway.
We zijn nog enkele huizen van arme farmers gaan bekijken. Gelukkig hadden ze vertrouwen in de toekomst. Ze hadden sinds kort elektriciteit en een waterput. De put is met dynamite gesprongen en daarna is alles met de hand naarboven gebracht. Zo'n put is ca. 10 m diep en is bijna altijd zonder leuning. Zijzelf stonden op het randje en nodigden mij ook vriendelijk uit. Bedankt! We hebben geprobeerd hun duidelijk te maken dat het onveilig is maar zij kijken daar anders naar. Als wij het maken, komen ze zelf niet in actie; dus niet doen!

• 11 Oktober 2015 - 01:58

Yvonne:

Hallo,

Wel wat laat voor mij, maar toch nog eventjes kijken op de computer en zag jullie mail.
    Vandaag hebben we een mooie wandeling gemaakt met Juul.
    Een mooi gebied - Echterheide bij Maria Hoop - Posterholt.
    Waren met z'n dertienen.

Jullie waren al vroeg uit de veren !
    Het zal wel een pittige tocht zijn geweest om de school te bereiken.
    Nog dieren onderweg tegengekomen ?
    Zitten er ook veel vogels ?

Groetjes

Yvonne

• 11 Oktober 2015 - 11:08

Maria:

Jacq,wat een dag Zaterdag.Geweldige ervaring die je opdoet.Maar Jacq kan daar wel goed mee omgaan.Veel respect voor jullie beiden.Wat leven wij in weelde.

Wij hebben genoten van onze wandeling en lekkere koffie.Het was gezellig.Het gesprek ging natuurlijk over jullie.

Voor beiden veel energie.
    Groetjes,Maria.