zondag in Udaipur - Reisverslag uit Sittard, Nederland van carla en marcel mofers en snijder - WaarBenJij.nu zondag in Udaipur - Reisverslag uit Sittard, Nederland van carla en marcel mofers en snijder - WaarBenJij.nu

zondag in Udaipur

Door: marcel

Blijf op de hoogte en volg carla en marcel

04 Oktober 2015 | Nederland, Sittard

Na goed geslapen te hebben en een redelijk ontbijt start onze dag met zwemmen. Wij doen dit in de morgen ( temperatuur en verwachte drukte in de middag) De scholen zijn dicht dus Jac is mee als ondersteuning. Ik verwachtte 15 kinderen, maar het waren er 23. Geen probleem met zoveel hulp Elma,Jac, Suraj en Tarun, de laatste 2 doen de vertaling in het Hindisch. Ons Engels schiet met sprongen vooruit, net zoals de vorderingen van mijn zwemklanten. Een unicum is dat ook 3 moeders mee het water ingaan en meedoen met de lessen. Effe de gang van zaken, vervoer in riksja ( 13 mensen) of per motor. Allebei zijn een belevenis. De leeftijd van kinderen ligt tussen 4 en 19 jaar, dus opdelen in leeftijds groepen, later in niveau groepen. Elke dag kost vervoer, entree zwembad 4000 roepies ( ongeveer 50 euro). Alle leerlingen zijn super enthousiast. Het is 'n genot om dit te mogen doen, ik verheug mij op de eerste school volgende week. De scholen zijn nu 3 dagen dicht ( vakantie).Wij bezoeken blinde school en hostal voor meisjes in die tijd, het zwemmen voor de try-groep gaat dagelijks door.
Bijna elke avond worden wij wel ergens uitgenodigd voor diner, wij zijn opgenomen in meerdere families heel lief en verwarmend.

meld mij zo gauw er weer nieuws is.

  • 04 Oktober 2015 - 15:42

    Carla:

    Hallo India gangers,

    Geweldig om te horen hoeveel werk er al verzet is en de resultaten die jullie hiermee al behaald hebben.
    Ik ben nu een actie begonnen voor het inzamelen van zwempakjes voor meisjes en zwembroekjes voor jongens. Zonde als dit allemaal nog gekocht moet worden in India.
    Ik hoop dat als Marlies, Wim en ik op 18 oktober de groep gaan versterken, ik heel wat badkleding mee kan nemen.
    Schrijf maar een mailtje als je iets hebt of geef het af bij Marlies of meld je bij mij.

    Ik kijk er enorm naar uit om mij aan te sluiten bij Marcel om mijn bijdrage te mogen leveren bij het leren zwemmen van al die kinderen en volwassenen.
    Carla

  • 04 Oktober 2015 - 20:21

    Anita, Eric En Dees:

    Wat geweldig wat jullie in die week al allemaal hebben meegemaakt. Het is toch top dat jullie niet alleen de kinderen gemotiveerd krijgen, maar dat ook de ouders warm lopen voor jullie bezigheden. Of het nu is in deelname aan jullie projecten of het versterken van de innerlijke mens.

    Veel succes voor de komende week en vergeet niet te genieten van jullie avontuur.

    Dikke knuffel, Anita, Eric en Dees.

  • 04 Oktober 2015 - 21:51

    Rachella :

    Dag Marcel,

    Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat bij jullie!
    Geweldig dat er zoveel deelnemers zijn bij de zwemlessen! Gelukkig komt Carla je over twee weekjes helpen. Het is wel een mooi zwembad waar jullie gebruik van kunnen maken.
    Wat doen jullie een prachtig werk.

    Heel veel succes met alles en geniet er van. Tot gauw!

  • 05 Oktober 2015 - 03:10

    Ria Frencken:

    Hallo Marcel en Jacques,
    Ik ben juist terug uit China en kan nu starten met jullie te volgen!
    Zo te lezen hebben jullie al vaste grond met het zwemproject in India gevonden. Gaan het dus ook klassenlessen volgen wanneer de scholen weer aan de gang zijn en de 3-daagse vakantie over is?
    Veel succes en groetjes,
    Ria

  • 05 Oktober 2015 - 11:18

    Jet Konings:

    Hallo Jacques,
    Wat leuk dat wij jullie reisbelevenissen op de voet kunnen volgen en geweldig wat jullie daar allemaal doen.
    Heel veel succes en geniet ervan,
    Groetjes, Jo en Jet

  • 05 Oktober 2015 - 21:44

    Yvonne:

    Hoi,

    Gisteren jullie bericht wel gelezen, maar niet op gereageerd.
    Ik dacht dat jullie vandaag gingen uitrusten van een hele week hard werken.
    Dus niet !

    Groetjes

    Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carla en marcel

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 27413

Voorgaande reizen:

27 September 2015 - 08 November 2015

onze reis naar India

26 Oktober 2015 - 26 Oktober 2015

zaterdag 24 oktober

Landen bezocht: