donderdag/vrijdag 15 en 16 oktober - Reisverslag uit Udaipur, India van carla en marcel mofers en snijder - WaarBenJij.nu donderdag/vrijdag 15 en 16 oktober - Reisverslag uit Udaipur, India van carla en marcel mofers en snijder - WaarBenJij.nu

donderdag/vrijdag 15 en 16 oktober

Door: Jacques

Blijf op de hoogte en volg carla en marcel

16 Oktober 2015 | India, Udaipur

Hoi op de fotos kun je een beetje zien waar ik op dit moment mee bezig ben.
Op mijn schooltje / weeshuis voor 55 wees of verlaten kinderen, ben ik
bezig om met behulp van enkele mensen van hier
3 toiletten te moderniseren en te voorzien van deuren.
2 douches en 4 kranen en 2 wasbakken te plaatsen.
heel veel troep weg te gooien
en dan de zaak te verven.

De drie wc deuren zijn nieuw gemaakt en worden nu geplaatst. Op de toiletten komt licht en een kraan

Voor water heb ik op het dak een ton staan van 1000 liter
Als er te weinig water in het vat zit dan schakelt een pomp in die het water naar het vat pompt.

De kinderen hier hebben nog nooit een douche gezien. Ze krijgen 4 kranen en 2 wasbakjes. Voor meer is geen ruimte. Bij de opening krijgen ze allemaal een stukje zeep.

De electroman vervangt alle leidingen, aansluitingen legt alles in buis en nieuw schakelmateriaal.

Het was een zeer gevaarlijke situatie.

Heel veel weggegooid, samen met de kinderen ze klimmen als apen overal op en zien geen enkel gevaar.

Morgen wil ik de deuren verven en de muren afwassen. Daarna de hele ruimte verven.

Ik denk dat alles af is als het zo doorgaat als we hier vertrekken maar het worden nog lange dagen.

Heb veel steun aan Marcel

Ik ben zo blij dat ik dit voor die kinderen heb kunnen doen. Ze zijn zo lief en geven me elke dag wel 100 dikke duimen. Ubke dupke reubeseubke doet het hier ook goed.

  • 16 Oktober 2015 - 18:53

    Marion:

    Wow Jacques en Marcel,

    Vol bewondering lees ik steeds jullie mails.
    Wat een werk verzetten jullie daar

  • 16 Oktober 2015 - 23:25

    Jos En Els:

    Ha Kanjers
    Wat een werk verzetten jullie daar! Niet te geloven. Ongelofelijk wat een gevaarlijke situaties dat daar zijn. Kinderen zien het gevaar niet en de volwassenen liggen er niet wakker van. Dank jullie wel voor de foto's en verhalen!
    En dan eindelijk eens kunnen duchen dat zullen de kinderen wel leuk vinden in zo een regenbadkamer!
    Nog even en dan komen de vrouwtjes! hou nog even vol! Samen gaat het vast en zeker nog beter!
    Veel liefs uit Sittard

  • 17 Oktober 2015 - 13:28

    Marie Jose:

    Ik ben onder de indruk van het werk dat jullie verzetten. Wat een gedrevenheid en doorzettingsvermogen! Volgens mij hebben jullie je hart verloren aan het verre India. Heel mooi te lezen over de adoptie. Petje af voor Elma wat een tomeloze inzet.

  • 17 Oktober 2015 - 19:23

    Yvonne:

    Hoi Jacques,

    Ik zag dat de foto's gemaakt zijn in 2013, heb je de wc, keuken enz zo aangetroffen of nog erger ?
    Alles gaat nu een grote opknapbeurt krijgen, een grote uitdaging voor jullie hé !
    Wellicht hulp van mensen uit de buurt ?
    Als het klaar is, maak je er dan weer foto's van ?
    Komt er ook een opening met een lint doorknippen, of komt Maxima voorbij ?
    Zal ik als vervangster optreden ?

    Wie neemt de eerste douche, dat wordt lootje trekken !
    Luxe, misschien ook warm water met zeep.
    De kinderen zullen het prachtig vinden.

    Hoe gaat het met het schoonmaken ervan, neemt iemand dat op zich ?
    Zou erg jammer zijn van het vele werk dat erin gestoken is .

    Groetjes aan iedereen !

    YVONNE

  • 17 Oktober 2015 - 19:53

    John En Marlies:

    Hoi Marcel, vanuit een druilerig Heerlen een bericht. Jeetje wat een belevenissen, het is toch niet voor te stellen wat jullie allemaal meemaken, het is volgens mij overweldigend en niet te bevatten wat jullie tegenkomen. Maar wat een indrukwekkende reis maken jullie.
    Als ik het goed onthouden heb is het morgen alweer een maand geleden dat jullie vertrokken zijn en dat zondag Carla, de vrouw van Jacques en Wim zich bij jullie voegen.
    Ik wens ze alledrie een veilige reis. En als ik het helemaal goed heb is Carla morgen en Elma maandag a.s. jarig. Alvast van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag. We hopen van harte dat jullie nog 2 mooie vakantie weken hebben. Geniet van alles wat jullie nog gaan zien.
    We hopen elkaar weer over een paar weken te zien.
    Heel veel groeten van Marlies en John. xx

  • 18 Oktober 2015 - 13:59

    Rita En Nico:



    Er zijn er 2 jarig hoera hoera.
    Proficiat met jullie verjaardag dames.


    Eindelijk zijn de vrouwen er ook en kunnen hun handen uit de mouwen steken.
    Ben benieuwd of zij ook ADHD krijgen of een verjongingskuur.
    Zodat ze er tegenaan kunnen en jullie kunnen bijbenen.
    Geniet ervan van de blije gezichtjes daar als jullie weer iets maken.

    Groetjes
    Nico en Rita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carla en marcel

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 27391

Voorgaande reizen:

27 September 2015 - 08 November 2015

onze reis naar India

26 Oktober 2015 - 26 Oktober 2015

zaterdag 24 oktober

Landen bezocht: