de laatste dagen - Reisverslag uit Bocholt, Duitsland van carla en marcel mofers en snijder - WaarBenJij.nu de laatste dagen - Reisverslag uit Bocholt, Duitsland van carla en marcel mofers en snijder - WaarBenJij.nu

de laatste dagen

Door: marcel

Blijf op de hoogte en volg carla en marcel

14 Oktober 2015 | Duitsland, Bocholt

Eindelijk hoop ik bereik via internet, stroom valt regelmatig uit, internet dagelijks.
Overzicht van de laatste dagen. Alle berichten gaan zittend op bed, stoelen ?

maandag; uitstap met Badri school naar dierentuin, was een belevenis voor kinderen en mij, de bus was een en al gezang, de route in de dierentuin was 5 km lopen bergop bergaf, de dieren lagen in de kooi het was 40 graden, maar toch was het een super belevenis ( 60 personen kostte ons 130 euro all inn met eten entree bus etc.)
Aansluitend in school met leerkrachten gesproken over aanleggen waterleiding naar toiletten, keuken over een lengte van 100 meter, 7 lagen managers gesproken eindelijk goedkeuring.

dinsdag; met Jac naar Harrie Om school; samen zaak bekeken en besproken, Jac komt hier later zelf op terug. Naar meisjes internaat, tafeltennistafel gemonteerd en lesgegeven. Aansluitend naar hotel met zwembad, diep water.
Effe een beeld alles gaat in straatjes van 3 meter breed, auto's, motoren, riksja's en wandelaars, tweerichtingsverkeer.

woensdag 7.00 uur gymles in internaat, aansluitend naar Badri school om zaken w.b. aanpassingen te regelen en les geven ( droogzwemmen, Engels en spel ) afscheid genomen van manager zwembad waar wij eerder gebruik van gemaakt hebben, wat een services;
naar zwemles.

Met onze 66 jarige leeftijd leven wij een leven van een ADHDer van 20 jaar.
Maar wat een genoegdoening, hulp van zoveel mensen, wij zijn opgenomen in vele families, Elma werkt hier 20 uur per dag dus baas boven baas ( zij is ook de baas). Maar wat een genoegdoening, hulp van zoveel mensen, ongelofelijk.

groeten uit een zonnig, vrolijk India

ps. Jac heeft Harrie Om school en ik Badi school geadopteerd

• 14 Oktober 2015 - 20:52

Yvonne:

Hallo Marcel, Jacques en Elma,

Ik had jullie verslag gemist, kijk iedere dag !
    Leuk zo´n uitstapje met de kinderen naar de dierentuin, die zullen genoten hebben en jullie natuurlijk ook. Heerlijk, eventjes een dagje ertussen uit, lekker ontspannen , dat doet jullie goed !
    Jullie hebben heel wat werk verricht in de tijd dat jullie daar zijn , dat hebben we kunnen lezen in jullie verslagen.
    Als jullie zo doorgaan komen jullie terug als slanke dennen !!

Groetjes

Yvonne

• 14 Oktober 2015 - 21:10

Ria:

Hallo Marcel en Jacques,
    Jullie hebben onderhand en idee hoe alles zo ongeveer marcheert!! Bureaucratie ook goed aanwezig zoals bijna overal, of ....daar meer nog dan hier?? Geven de leerkrachten daar alle vakken zoals hier via een lesrooster of gaat het een beetje zoals het uitkomt? Aanleggen van waterleidingen is een ding, onderhouden is twee! Hebben ze zich dit ook gerealiseerd? Is daar zicht op?
    De tijd vliegt en jullie zijn heel wat ervaringen rijker.
    Petje af voor Elma die dit werk al zo lang met passie doet en dan die inzet: geweldig!!
    Veel groeten en tot weer!!!!
    Ria

• 15 Oktober 2015 - 12:41

Patricia En De Mannen:

..... Jac we hopen dat je het ADHD gedrag meeneemt naar OOM.....het fietsen ben je gelukkig ook nog niet verleerd.
    Wij wensen jullie nog vele mooie ervaringen toe, veel groetjes uit Nederweert!
    Patriciaat & de boys

• 16 Oktober 2015 - 12:27

Marjo Mostert:

Hallo Marcel,

Geweldig wat jullie allemaal doen en hebben gedaan.
    Jullie zullen zeker moe zijn maar ik denk ook heel voldaan.
    Wij wensen jou en Carla nog 3 heerlijke weken met mooie bezienswaardigheden die er absoluut zullen zijn.
    Ben benieuwd naar jullie ervaring in Varanasi.
    Voor Carla goede reis en veel plezier.
    Geniet van deze tijd.
    Liefs,
    Marjo en Ger

• 16 Oktober 2015 - 20:10

Rita En Nico:

Hallo Jac en Marcel,

Het lijkt wel of jullie een verjongingskuur gedaan hebben zo gaan jullie te keer daar.
    Hopelijk houden jullie dit tempo vast.
    Maar versterking van de dames is onderweg.
    Het is te hopen dat ze jullie tempo bij houden.

Geniet er ook van.

Groetjes Nico en Rita