zwemmen etc. - Reisverslag uit Udaipur, India van carla en marcel mofers en snijder - WaarBenJij.nu zwemmen etc. - Reisverslag uit Udaipur, India van carla en marcel mofers en snijder - WaarBenJij.nu

zwemmen etc.

Door: sportteam

Blijf op de hoogte en volg carla en marcel

12 November 2016 | India, Udaipur

Eindelijk gestart met zwemmen na een week start problemen. Wat blijkt het water is voor onze Indiase zwemmers te koud ( 21 graden. )Er zijn teveel deelnemers en het niveau verschild gigantisch, dus wij hebben twee groepen geselecteerd en een ander zwembad gehuurd waar het dieper en beter is om met de goede zwemmers de lessen voort te zetten. Nu is het probleem betalen, De meest gangbare Indiase Roepies zijn vanaf 1-1-2017 niet meer geldig, dus niemand wil deze nog. Met creditcard kan het op enkele plaatsen, er is een run op de banken ( zwart geld moet weg ) maar met hulp van onze vrienden en enig doorzettingsvermogen kom je een heel eind. De resultaten bij het zwemmen zijn door de scheiding van niveau's een heel stuk beter.
Vandaag ons eerste uitstapje met Badi school. Wij zijn met de bus naar een pret/speel park geweest. De kinderen hebben genoten, speeltuin voor hun een eerste kennismaking, spelen op een grote ligweide/ kennismaking met basketbal/voetbal en echte kinderlijke spelen was voor hun en ons en belevenis. Een goede lunch verzorgd door Geeta
( een van onze Indiase families ) tussendoor chips en ananas ( wat een verschil, maar voor de kinderen een openbaring ) Alleen al de busreis is een groot spektakel. Als je de stralende ogen van de kinderen ziet smelt je hart en heb je ondanks de hoge temperatuur voldoende energie om te genieten. Elke dag is van 7.00 tot 21.00 een grote openbaring.
Ons volgende verslag zal gaan over onze bijzondere belevenissen op de scholen waar wij sport lessen geven, mn het girls hostal ( meisjes-internaat ) en bergschooltjes waar elke bal een wonder is.
genoeg voor vanavond morgen voegen wij enkele foto's video's toe

• 12 November 2016 - 22:32

Yvonne Frencken:

Hallo,
    Wij vinden 21 graden oké !
    Krijgen jullie korting als jullie met zovele gaan zwemmen ?
    De kinderen zullen genoten hebben van het uitstapje en niet te vergeten het lekker eten.
    Jullie zullen wel bekaf geweest zijn 's avonds in bed gerold zijn en dan ...... de muren trillen !!

Groetjes

Yvonne

• 13 November 2016 - 00:14

Ria Frencken:

Hallo,
    Ik zie dat door deze aflevering te lezen, er een antwoord in zit op het probleem van het geld, dat krijg je als je achterligt met het volgen van jullie belevenissen.
    ik lees dat jullie enorm genieten van waarmee jullie bezig zijn! Heel fijn dat de kinderen zo enthousiast zijn!
    Jullie Indiase vrienden zijn ook voor jullie van groten waarde, erg fijn!
    Groetjes,
    Ria

• 13 November 2016 - 12:26

Tonny Suilen:

Beste allemaal,

Ik kan me voorstellen dat je hart smelt bij 't zien van die vrolijke kindergezichtjes. Hopelijk levert die toestand met die Roepies voor jullie niet te veel problemen op.
    Marcel, ik heb een bescheiden bedrag naar jullie organisatie overgemaakt en wens jullie allen alle goeds en veel succes met het fantastische werk wat jullie doen.

Met veel plezier blijf ik jullie volgen!

Groetjes

Tonny Suilen

• 13 November 2016 - 18:49

Karin:

Hallo clubje Indiagangers

Vandaag heb ik me bij het groepje volgers gevoegd.
    Was wel even veel leeswerk met veel reclame erbij maar ja dat hoort er nu eenmaal zo. Weegt niet op tegen de ongemakken die jullie tegen komen.
    Fijn dat alles toch leuk verloopt en jullie het allemaal naar de zin hebben.
    Dat je iets kunt betekenen voor de kinderen in zo'n arm land.
    Ik wens jullie veel werkplezier.
    Groetjes,
    Karin.

Verslag uit: India, Udaipur

zaterdag 24 oktober

door slecht bereik, vandaag pas het volgende relaas.
Zaterdag 24 oktober.
Gisteren aan alle kinderen t-shirt, trainingsbroek en pullover uitgedeeld voor de naderende winter. Daarbij ook makkelijke slippers, want ze mogen binnen alleen op blote voeten lopen en buiten zijn deze echt wel nodig, zeker als het kouder wordt. Het vriest er wel niet maar een temperatuur van 15 graden is heel koud als je 27 gewend bent. Komende week is het "Diwalli" dit is te vergelijken met onze tijd voor Pasen. Het huis wordt schoongemaakt, geschilderd en iedereen krijgt nieuwe kleren. De juf was er heel verguld mee. Ze wist van ieder kind de juiste maat, die hadden we van te vorentoch nog verkeerd ingeschat, maar dan kun je naar een store gaan en vragen naar de goede maten. Dit is een hele belevenis: als je geluk hebt heeft men alles in huis, meestal niet (wij kwamen dan ook nog met een aantal van 55!!) de buurman kijkt zijn voorraad na en er kan gebeld worden naar de opslag. Er komt iemand op de scooter de hele handel brengen en dan begint de onderhandeling, we zijn er steeds voldaan met de aankopen weg gegaan.
Vandaag de resterende spullen afgeleverd. De kinderen gingen met stralende oogjes weer op hun plekje in de "klas" zitten. 37 graden en dan een pullover aan hebben! Ieder kind weet ook wat van hem/haar is, dat moet ook wel want alle spullen zitten in een metalen box die met drie man gedeeld moet worden. Het was heel mooi om te zien dat er vandaag voor het eerst echt in de keuken gekookt werd, normaal werd dat te midden van de jongste kinderen in de ruimte waar zij les krijgen gedaan. De kok, jongen van 14 of zo, was heel trots dat ik hem chef noemde en maakte me duidelijk dat het prutje 2 uur moest koken. De keuken was een gedeelte van het project, opgeruimd, de gasflessen onder het aanrecht i.p.v. erboven op, schoongemaakt, nieuwe veilige verlichting en ventilator aangesloten. Verder de wanden een frisse kleur geverfd; het zag er goed uit.
De badruimte was intussen ook geverfd, nu alleen nog wachten op de tegelzetter, die weer niet was komen opdagen!
Aan de kinderen hebben we gevraagd 'n tekening te maken over de laatste weken, daar zaten ware kunstwerken bij.
Als laatste hebben we een groepsfoto van de trip eerder deze week uitvergroot en afgegeven, wat een aandacht, iedereen wilde zichzelf aanraken.
Er moet nog heel wat gedaan worden maar zonder jullie hulp als sponsor was dit project niet van de grond gekomen.