Wat een prestatie van ons allen! - Reisverslag uit Udaipur, India van carla en marcel mofers en snijder - WaarBenJij.nu Wat een prestatie van ons allen! - Reisverslag uit Udaipur, India van carla en marcel mofers en snijder - WaarBenJij.nu

Wat een prestatie van ons allen!

Door: Jacq

Blijf op de hoogte en volg carla en marcel

29 Oktober 2015 | India, Udaipur

Hoi gulle gevers en volgers,
We willen nog een laatste overzicht maken van de projecten die Carla, Marcel, Marlies en ik hebben gerealiseerd dankzij het sponsorgeld van jullie. Zonder dat geld zou dit allemaal niet mogelijk zijn geweest.
Scholen
70 m Houtenstrips plaatsen langs de muren van de klas lokalen als prikplank en voor een systeem om &^op een andere manier te leren rekenen.
15 Houten prikborden 1,5 m2 gemaakt en opgehangen
21 grote white boarden gekocht en opgehangen
Engelse les gegeven
Praktische lessen geven, voor hier iets heel nieuws (Samen met de lln cajun,s maken.) Muziek gemaakt ook met de mondharmoniica
Actief school bezoek om kinderen aan het zwemmen te krijgen anders droog zwemmen geoefend
Geschikte zwemlocatie zoeken
Kinderen watervrij maken en leren zwemmen maar ook aan de hand van poosters kinderen de gevaren leren van water.
Zwemplanken gemaakt en laten bekleden
Opleiden lokale zweminstructeur
Feestelijke uitreiking zwemcertificaten
Tafeltennisles en gym les gegeven
2 schoolreisjes georganiseed met eten, dierentuin en boottocht voor 2x 55 kinderen
Boundry laten metselen en afwerken
125 m waterleiding laten leggen en aansluiten ( compleet met officiele papieren en een weg openbreken) 2 vrachtwagens zand voor afwerking
Ijzeren tafel en stoeltjes laten maken
2 watervaten geplaatst waarvan een op een door ons ontworpen ijzeren constructie
Douches , toilet deuren, wasbakken en aflopen gemaakt
Geverfd,
muurtegels laten plaatsen door locals
Veel rotzooi weg gesmeten en laten ervaren dat alles bewaren wat je niet meer gebruikt weinig zin heeft
Keuken weer zo gemaakt dat er in gekookt kan worden
Electriciteitskabels , schakelaars en stopcontacten en Lampen helemaal vernieuwd in een school / weeshuis
Alle materialen hiervoor bijelkaar gezocht dat is niet te vergelijken met inkopen bij de gamma.
30 nieuwe matrassen en dekens gekocht en geleverd
Spel materiaal voor scholen gekocht
1100 stuks kleding op maat gekocht en afgeleverd waarvan 125 van een applicatie is voorzien
Basis gereedscjapskist gekocht
Les ondersteunend materiaal gekocht en gedemonstreerd
Het belang van hygiene uitgelegd
Bezoeken bij mensen thuis afgelegd
Met arts mee naar bergdorpen
Waterputten bekeken en laten zien hoe je ze beter kunt beveiligen
Eenvoudige oogcontrole gedaan bij kinderen
Een arts gevonden die 150 kinderen jaarlijks gaat onderzoeken en medicijnen geven voor een vast bedrag per kind
Diverse drukwerken en copien laten maken (certificaten, groepsfoto,s, lesmateriaal )
Dierenasiel Animal aid bezocht en gesponserd
Ik zal nog wel het eea vergeten zijn.
Elke avond van 23.00 tot 24.00 u vergadering

Uiteindelijk is het een hele mooie lijst waar wij als team heel trots op zijn.. Nogmaals dank voor jullie interesse en gaven..
Speciale dank ook naar locale mensen die vaak belangeloos of tegen een zeer lage vergoeding hebben geholpen.
En natuurlijk Elma die dankzij haar vele contacten en plaatselijke bekendheid in India ons snel de juiste route kon wijzen.
Het totale India team.

• 29 Oktober 2015 - 17:05

Marion:

Ongelooflijk wat een lange lijst. Super dat jullie dit allemaal voor mekaar hebben gekregen.
    Hebben jullie wel tijd gehad om gewoon even rustig adem te halen.Haha.
    Wij wensen jullie nog een fijne tijd toe in India en hopenlijk nu met wat meer rust.
    Groet, Marion en Mart

• 29 Oktober 2015 - 17:47

Anita, Eric En Dees:

Zo, die lijst krijg je niet in 1 ademteug gelezen. Wat een waslijst.
    Geweldig dat jullie dit allemaal hebben kunnen waarmaken op de korte tijd.
    Alle lof. Jullie hebben de vakantie dubbel en dik verdient. Geniet er maar lekker van

Knuffels, Anita, Eric en Dees.

• 29 Oktober 2015 - 18:12

Jos En Els:

Super prestaties geleverd! Dat maakt voor hen een heel verschil waar ze nog lang plezier van hebben!
    Heel goed gewerkt, maar nu ook gaan genieten en een beetje vakantie houden!
    Namasté en heel veel knuffels!

• 30 Oktober 2015 - 19:50

Maria:

Alle respect wat jullie in die korte tijd gedaan hebben.Wat hebben jullie veel kinderen een fijne tijd bezorgd.
    Ze zullen hier nog lang hun voordeel bij hebben.Ik vind dit geweldig.Daar zijn geen woorden voor.
    Geniet nog van de komende vacantie dagen.Het is jullie zo gegund.

• 31 Oktober 2015 - 09:45

Roos:

Met grote bewondering heb ik jullie verslagen gelezen. Wat een ontzettend geweldige zaken hebben jullie daar voor mekaar gekregen. Deze kinderen zullen dat niet vergeten. Ik wens jullie nog een welverdiende vakantie in India.

• 01 November 2015 - 19:25

Ton En Ria:

super zoals jullie je hebben ingezet chapeau

• 02 November 2015 - 20:38

Ria:

Hallo Jacques,
    Je wordt stil bij het lezen van de vruchten van jullie werk!! Hadden jullie dit zelf van tevoren kunnen indenken?
    Dank ook voor jullie verslag ondanks het feit dat jullie 's avonds na alle werk of tussen de bedrijven door misschien, ons op de hoogte brachten.
    Veel groeten,
    Ria

• 03 November 2015 - 00:37

Yvonne:

Hallo Jacques,

Dat is een hele lange lijst geworden van alle karweitjes die jullie tesamen gedaan hebben.
    In 'n korte tijd heel wat werk verricht, petje af !
    Nu lekker genieten van een wel verdiende vakantie !

Bedankt voor jullie uitvoerig reisverslag , via deze manier hebben we kunnen lezen van jullie dagelijkse werkzaamheden.

Groetjes

Yvonne

• 05 November 2015 - 18:37

Patricia:

Hallo Jacques en Marlies,

Je zult wel bij moeten komen.....Ik beloof je dat ik je nog even met rust zal laten.

Complimenten voor jullie wat een pracht resultaat, veel gedaan in een korte tijd. Dat schept natuurlijk verwachtingen...

Tot snel en goed weer thuis!

Groetjes Patricia Storms

• 08 November 2015 - 21:23

Jean:

Beste Marcel en Jacques,
    Wat een geweldige prestatie! Ik realiseerde me dit weekeinde dat jullie reis er op zou zitten. Time flies.
    Hoop snel jullie relaas te horen.
    Groetend
    Jean van den Booren

• 09 November 2015 - 15:01

Ine Göbbels En Jet:

Hallo allemaal,
    Jet en ik hebben vol bewondering jullie reisverslagen gelezen. Ongelofelijk, respect voor jullie!
    Wat een super ervaring en wat een voldoening! Vrijdag kan Marlies ons eens lekker bijkletsen.
    Volgens ons werkt dit echt verslavend, krijg je vast een kick van...
    Geweldig dat jullie dit project met " alle handen" hebben aangegrepen!
    Heel veel groetjes en Marlies tot vrijdag !