donderdag 8 oktober, werkstuk - Reisverslag uit Sittard, Nederland van carla en marcel mofers en snijder - WaarBenJij.nu donderdag 8 oktober, werkstuk - Reisverslag uit Sittard, Nederland van carla en marcel mofers en snijder - WaarBenJij.nu

donderdag 8 oktober, werkstuk

Door: Jacques

Blijf op de hoogte en volg carla en marcel

08 Oktober 2015 | Nederland, Sittard

Vandaag vroeg op, om 07.00 ontbijt en daarna met de riksha naar school. Ca 30 min buiten de stad.
Ik heb 10 leerlingen een cajung laten bouwen. Ze vonden het geweldig. Het zijn boeren zonen met weinig kennis maar als je hun iets voor doet maken ze het na. Vol trots toonden ze het aan de oppermeester maar die kraakte alles af. Ik heb de leerlingen er van proberen te overtuigen dat ze het wel goed gemaakt hadden.
Ook zeurde de meester erover wat je er mee kon doen en wat je er aan had. Het gaat nl niet om het werkstuk maar om de manier waarop je gereedschap veilig gebruikt en tot een resultaat komt. Jammer maar ik vind wel dat mijn project geslaagd is. Er is hard gewerkt, men heeft elkaar geholpen, zij spraken geen woord engels en toch hebben ze de cajung gemaakt. Applaus voor de leerlingen. Ze kunnen er op zitten, staan en erop trommelen. Wat wil je nog meer

  • 08 Oktober 2015 - 17:58

    Carla En Marcel Mofers En Snijder:

    Hoi Jacques,

    Dan ben je druk bezig om de kinderen iets te laten maken en kraakt zo'n leraar het af, volgens mij is die man erg jaloers dat de leerlingen iets kúnnen maken wat gebruikt kan worden.
    Laat je hierdoor niet ontmoedigen.
    jullie zijn allebei goed bezig.
    Elma heeft het natuurlijk op andere gebieden druk.
    Tot gauw,
    Marlies

  • 08 Oktober 2015 - 18:23

    Carla:

    Aan wat ik van die leerkracht vindt verspil ik geen woorden.
    Wat jullie doen voor al die kinderen daar zijn weer woorden te kort voor.
    Top mannen. Als je op dit moment een petje op zou hebben dan zou ik zeggen petje af voor dat wat jullie daar klaarspelen. Nou ja: spelen!!!!

  • 08 Oktober 2015 - 20:28

    Nico En Rita :

    Nou jullie gaan als een speer. Het is erg indruk wekkend wat ik lees. Ik hoop dat jullie ook een beetje genieten en een voldaan gevoel krijgen als jullie de gezichtjes zien van de kinderen. Maar ik denk het wel. Anders hou je het daar niet vol.
    ik zou zeggen ga zo door.

    Geef ze allemaal een nederlandse knuffel van ons.

    Groetjes.
    Rita en Nico

  • 08 Oktober 2015 - 22:46

    Anneke En Michel Armengaud:

    Hi Jacques.

    Tough work there in India...hope that it gives you a satisfied feeling.
    Lots of success.
    Anneke and Michel

  • 08 Oktober 2015 - 23:33

    Ria:

    Hallo heren,
    Ben het met Marlies eens: Gewoon kift van die man!! Hij zal ook weinig van jullie motivatie begrijpen, denk ik.
    Kijk naar de positieve dingen en geniet van de dito vorderingen1
    Groetjes,
    Ria

  • 09 Oktober 2015 - 00:58

    Yvonne:

    Hallo Jacques,

    Niks van aantrekken, gewoon doorgaan !
    De oppermeester is misschien jaloers , de leerlingen hebben toch maar zelf gepresteerd een cajung gemaakt zonder dat er bij gesproken werd.

    Het is al laat zie ik !



    Groetjes aan Marcel en Elma !


    YVONNE

  • 09 Oktober 2015 - 11:12

    Ernest:

    Hoi Pap,

    Mooi om te lezen dat je ondanks het cultuurverschil en de moeizame communicatie de kinderen enthousiast kunt maken en nieuwe vaardigheden weet aan te leren.

    De vraag "wat heb je eraan" is van één kant wel begrijpelijk: als je maar beperkte middelen tot je beschikking hebt, moet je die natuurlijk zinvol gebruiken.

    Dat gezegd hebbende: een muziekinstrument kan kinderen, die al zo weinig hebben, misschien helpen om hun dagelijkse problemen te vergeten. Lijkt mij reden genoeg om het als een nuttig project te bestempelen.

    Ik zou zeggen: laat ze nog een gitaar en een trompet knutselen en je kunt je eigen schoolband beginnen daar. ;)

    Groetjes en geniet van de kleine succesjes

    Ernest

  • 09 Oktober 2015 - 14:27

    Jos En Els:

    Hallo Jongens en Elma natuurlijk
    Het gaat prima bij jullie zo te horen! Laat ze maar een percussiegroep oprichten, dan zetten we dat op Youtube! Prima gedaan Jacques! weer zo'n hoofd van de school tegen gekomen die zelf 2 linker handen heeft en niet kan lezen of schrijven omdat hij uit een hoge kaste komt! Hij is jaloers op jou omdat jij ze in korte tijd wat bij kan brengen en hij niet!
    Nog effe wachten dan komen de meisjes echt hoor!
    Wij wandelen wel mee voor jullie! Morgen heeft Sjuul een route in Koningsbosch! Dus vlak!
    Veel groetjes uit Sittard!

  • 11 Oktober 2015 - 14:26

    Marijke Keulers:

    Hallo Jacques,
    ik kan me voorstellen dat de reactie van de leerkracht een tegenvaller was. Het zal ook wel moeilijk zijn als daar opeens een buitenlander komt om met de kinderen iets te maken waar je zelf nooit op zou zijn gekomen. Laat staan dat je er de tijd en het materiaal voor hebt. Maar jij weet dat je weer iets belangrijks hebt bereikt met die klas. Ik vind dat jullie in die korte periode dat je er bent al veel nuttige zaken op poten hebben gezet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

carla en marcel

Actief sinds 12 Juli 2015
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 27385

Voorgaande reizen:

27 September 2015 - 08 November 2015

onze reis naar India

26 Oktober 2015 - 26 Oktober 2015

zaterdag 24 oktober

Landen bezocht: